07 April 2011

~ubat oh ubat~

untuk kali nie saya cuba set bersalin dari AMWAY.masa first dlu saya cuba MUSTIKA RATU kotak mcm roda impian tu. oleh kerana saya caeseran.so saya tak benarkan memakai bengkung.so simpan aja la bengkung tuh.set amway nie hanya utk dlm pantang shj.cukup 44 hari.

selepas habis pantang,saya mkn ubat herba cina nie pulak.


di dalamnya ada 6 bekas yg comeicomei sgt.dh mcm bekas cincin pun ada.

dlm bekas nie,bukan terus ada pil herba ye.ada pulak mcm telur.nmpk x yg putih tuh.kita x perlu pecahkan telur tuh tuh.kita just pusingkan aja terus telur tuh terbelah dua.hehehe.unik kan.cantik pun ya jugak.ubat abis bekas tuh leh letak apa2.expecially brg kemas dan keronsang la kan..


saya juga ambil jeli gamat nie untuk sembuh kan luka kt perut tuh.selain itu saya mkn pil pati haruan.

untuk kali ini saya bersalin secara caeseran.saya dh cuba untuk bersalin normal tp tak berjaya.doktor hanya beri 45min shj utk cuba normal.memang byk perbezaan la dr bersalin anak first.masa first dulu saya sakit bersalin selama 12jam.ya allah hanya tuhan aja yg tahu betapa sakitnya selama 12jam menunggu kelahiran putera ku muhammad azim naufal.untuk kali nie pulak,saya bangun dlm kul 4.40pg untuk buang air.tiba ada sedikit darah.cepatcepat gerak abg yg nyenyak tido.kemudian siapsiap kul 5pg cm tuh kuar rmh sebelum tuh hantar azim ke rmh opah dlu.5.15 terus ke hospital,masa kt hospital nurse check dh terbuka 6cm.ya allah cepat sgguh kali nie.sakit pun belum rasa sgt.pukul 6pagi dh terbaring atas katil kt labour room.masuk ubat,pecah kan ketuban bagai kul 6.30pagi baru lah terasa sakit bersalin dtg.ya allah sakitnyaaa.sabar!masa tuh bibir nie sentiasa lah baca doa yg mak bagi.(la ila hailla anta subhanaka inni kuntu minazzolimin..)baca dan terus baca.sehinggalah tepat jam 8pg staf nurse pun dtg dan bgtau dh boleh bersalin...(hehehe dan sila push.)saya punya lah push sekuat hati x kuarkuar jugak.peliknyaaa.nurse cakap saya push x kuat sebab x larat.saya ckp blk x lah saya larat.hehehe.saya cuba lg.dan akhirnya kepala dh nmpk.tp syg nmpk skettt aja.bla push lg baby tetap x mau kuar.masa tuh staf nurse pun pggil doktor.smpai kan 3 org doktor perempuan dtg bantu.doktor cina,india dan melayu.tetap x berjaya.sampai kan sakit bersalin pun hilang begitu shj.walaupun msk ubat tetap x sakit jugak.hehe.akhirnya cukup 45min saya pun di tolak msk ke bilik pembedahan.

3 ulasan:

  1. Ubta cina tu ubat apa yer? bagus x ifa pakai?

    BalasPadam
  2. sHA dulu pun CzER jugaK.. minuM gaMAt heALin tu jugaK.. Bagus tu..

    erM ni 1st time dGr paSAL ubAT cinA tu.. t leh bgTAW tak per khasiatnyer??

    seLamat berPantaNg yer...

    psstt:sHa ada buaT seWA craDdLE, maNa la taW kot2 nak Pakai mASa berenDOi t.. ;)

    BalasPadam
  3. salam..

    tahniah di atas kelahiran baru.. comel baby perempuan u.. dh ada sepasang pun.. kak t nk masuk yg ke 3 ni. baru 3 bulan dlm perut..

    BalasPadam