21 April 2009

TaG DaRi HaJaR

1-anda boleh memandu?
ye aku boleh memandu dan aku memang suka memandu

2-memiliki lesen memandu?sejak bila?
aku nie takut kalu memandu tanpa lesen so aku ada la lesen.28 disember 2005.

3-bila tarikh luput
alamak!! lupa la.jap nk tgk-27 disember 2009 hehehe

4-dimanakah anda mengikuti kelas memandu?
pusat memandu saga,kulim kedah.

5-instructor pertama anda?
abah saya.dia selalu paksa saya bw keta.walaupun masa tu saya rasa sgt takut.tp lama2 syok gak.

6-kenderaan yg anda bw sekarang?
proton waja.kalu aku nk masuk parking selalu aja masalah.tp kalu cik abg yg bw senang aja tgk dia msk parking.

7-impikan kereta lain?
sudah semestinya.... x kisah keta apa pun.janji keta tu msti besar.rasa selamat kalu bw keta besar nie.contoh naza ria ke,pajero ke,estima,storm ke,yg besar2 la.tp kalu time aku nk parking aku selalu impikan keta kecik plak.kancil ke,viva,kelisa.

8-pernah kemalangan?
kemalangan kecil ada la.baru aja dpt lesen time nie.masa tu kt kg.aku tersilap gear.aku nk reverse.tp aku x sedar yg aku letak kt gear 'D' so aku hentam bumper wira bapa sedara ku.hehehe.

9-kenangan manis/pahit sewaktu belajar memandu
yg manis:- aku dpt ramai member baru kt ctu.yg mula nya cmua malu2.lama2 jd kawan.bla dh leh bw sendiri cikgu akan bg member duduk sebelah kita.syoknya borak2.
yg pahit:-aku tgh duk syok2 bw keta sorang2 masa kt dlm pusat memandu tu.nek bukit turun bukit.tiba2 ada sorang mamat nie leh langgar belakang keta ku.terkejut beruk aku waktu tu.nasib waktu tu kami sama2 perlahan...bukan dia yg rasa malu.aku plak yg rasa malu dgn dia dan cmua org yg melihat.hehehe

10-tips buat mereka yg ingin mengambil lesen?
jaga2 cikgu sekolah memandu nie cmua garang2 tau.muka sgt bengis.diaorg bw rotan dlm keta.silap ckit aja mereka akan rotan dan suh kita kuar dr keta.kihkihkih lawak aja.cmua itu x btoi pun.cikgu sgt baik.xtau la nk bg tips apa nie... rasanya cmua bakal pemandu msti kena berani la.br leh memandu.so berani lah kalu hendak memandu.hehehe

2 ulasan:

  1. betul tu k.ifa, hjr pun sker bawa keter besar tu sebab keter comey hjr dah jarang kuar dr park nyer.. Hjr lebih sker bw keter Hubby, rasa lebih mencabar.. hihihi... kdng tu hjr beranikan diri bawa pajero company... qiqiqi...

    BalasPadam
  2. salam kenal..
    tq sudi singgah di blog t..
    t pun amik lesen tahun 2005.. sept ni renew lesen.. :-)
    i dh add link n follow u..
    tq..

    BalasPadam